ورزش - مربی - نونهالان ( قسمت دوم) : فرشاد ورجاوند 

تاريخ درج مطلب : چهارشنبه 30 تیر 1395
-- آمار بازديد : 419

رشد نونهالان و سلامت آنها تحت تاثیر شرایط دوران نونهالی و میزان نفوذ پذیری مربیان بوده و به عبارتی اساس حالتهای روحی – روانی و اجتماعی هر نونهال به همین شرایط بستگی دارد .

 

 ریشه بیشتر مسائل روانی و اختلالات و عدم پیشرفتهای ورزشی نونهالان را باید در همین دوران جستجو نمود . اگر محیط باشگاهی که نونهالان در آن تمرین می کنند مملو از نشاط و دوستی وشادابی باشد ، علاوه بر رشد مناسب و هماهنگی بهتر با محیط ، به ابزار بسیار قدرتمندی به نام اعتماد به نفس مجهز خواهند شد .

 

 یکی از مهمترین وظایف هر مربی در باشگاه برقراری محیطی است که در آن سلامت روانی نونهالان تامین شود .

محیط تمرین نونهالان عاملی است بسیار قوی برای تشویق و یا کنترل آنها در دوران رشد نونهالی . بنابر این مربی موظف است که شخصیت هر نونهال را به درستی شناسایی نماید تا در برابر ناکامی ها ، ترس ، اضطراب و . . . . از عکس العمل های ویژه  در جهتی مناسب ، در راستای شخصیت آنها بهره برده و مسیر همواری را برای طی نمودن مراحل رشد مهیا سازد .

درک مسائل مربوط به بهداشت روانی نونهالان یک ویژگی است که به هر مربی در خصوص هماهنگی و سازگار نمودن  خود با نونهالان کمک خواهد نمود تا از راههای مناسب به رفع مشکلات آنها بپردازد .

Copyright © 2012 koshti ardebil. All right reserved     طراحي و اجراي سايت : عادل تربالي